Pages

Saturday, October 31, 2009

Bukti Diriku Mencintai DIA : Part 1

Selepas dimarahi oleh beberapa orang rakan kerana sudah lama tidak meng’Update’kan blog ini, rasanya tiba-tiba jari-jemari ini ingin bermain di atas papan kekunci usang ini. Sebelum itu mari kita lihat kata-kata 2 orang sahabat Paksu tentang blog ini.
Malam Cultural Performance
Sya: Amir, ko ni tak habis tulis pasal cinta ja, takda modal lain ke? Tulislah pasal diri kau ke, pasal aqidah ke, hukum feqah ke…
Paksu: Nak buat macam mana, tu ja yang akau tahu (dalam hati nak cakap, hanya mereka yang bercinta sahaja mampu melakukan perkara yang luar biasa _ tapi rasanya macam bunyi ayat buku pula).
Salah Sebuah Chalet Diamond
Az: Lama tak Update blog? Aku rasa kalau kau nak tulis sesuatu, biarlah berilmiah, ada positive ‘Impact’nya dekat orang lain.
Paksu: Okay! (dalam hati berbisik “Adoi, nak tulis blog pun payah macam ini ke?_ patutlah dah lama tak ‘Update’)
Namun, keduanyaku ambil sebagai iktibar buat penulisan mendatang. TETAPI, Iktibar tersebut masih belum mampu mengubah modal artikel kali ini.. hehe.. CINTA lagi
Bukti Diriku Mencintai DIA
1) Kalau Cinta Rindu Bertemu
Jika kita lihat pasangan (yang sudah berkahwin atau belum tetapi dalam suasana hangat dalam percintaan) bercinta, apa yang mereka buat ya? Kalau tak berjumpa sesaat rasa macam sehari, kalau tak jumpa sehari rasa macam setahun (teruk benar Pure Maths orang yang hangat bercinta ye, 1 day = 24 hours = 86400 seconds la _ ada pula setahun). Namun, itulah perasaan orang yang hangat bercinta, mereka mengenal erti rindu. Kalau dah buat janji temu, sudah pasti mereka akan bersedia dengan sebaik mungkin (eg. pakai baju lawa, datang ‘Date’ awal, pergi putihkan gigi). Rasa rindu itu sebagai bukti kita mencintai si dia.
Jadi adakah kita sebegitu dalam mencintai Allah? Jika tidak, terbuktilah CINTA kita kepadaNya masih belum berbunga (tak pa kalau benih baru nak bercambah_keep on going). Kalau kita tidak rasa rindu untuk bertemu denganNya di syuga nanti, perbaikilah. Beranikah kita untuk kita berkata kita mencintai Allah, jika bil telefon sebanyak RM100++ (anggaran masa 30 minit sehari) untuk menelefon pasangan, tetapi untuk berdoa kepada Allah selama 10minit (tiada cas dikenakan!) rasa macam suatu bebanan.
Buat paksu dan teman : Jika benar mencintai Tuhan, usah hanya dijadi siulan, tinggalkan segala macam tegahan, rasalah RINDU tuk lakukan suruhan.
Bersambung….

No comments:

Post a Comment